Zwolle in Zicht is een nieuwe rubriek op de website van de Zwolse Historische Vereniging. Daarvoor vragen wij uw medewerking. Het idee is eenvoudig: U ziet hieronder drie oude foto’s/afbeeldingen van Zwolle. Maak een foto (bijvoorbeeld met uw mobieltje) of tekening op de tegenwoordige locatie. Dus: op welke plek stond de ‘historische’ tekenaar/fotograaf? De beste inzendingen plaatsen we op de website. Stuur uw foto of tekening vóór 1 juni 2020 naar het mailadres van de redactie:

info@zwolsehistorischevereniging.nl

De tekening hierboven werd ingezonden door Jan Meijer. Hij liet zich inspireren door één van de drie afbeeldingen.

Tip: de locatie is ‘ergens’ in de Kamperpoort

Tip: het is een gebouw van de vroegere IJzergieterij en Machinefabriek van Wispelwey

Tip: de linkertoren is de vroegere toren van de Grote Kerk; de rechtertoren is de Peperbus

Eerder geplaatst: