In de nieuwste aflevering van het ZHT aandacht voor de legendarische voetballer Bep Bakhuys door Gerrit van der Vorst. Wim Klein Heerenbrink schrijft over het carnaval naar aanleiding van het 66-jarig jubileum van de Eileuvers. De geneugten van het roken komen aan bod in de geschiedenis van de Zwolse pijpenbakkers van Jan ten Hove. Paulus ten Doeschate vraagt in een recensie aandacht voor een weinig bekende grootheid in de Zwolse geschiedenis, kardinaal van Rossum. In de rubriek ”vrouwen om van te houden” zoomt Lucia de Vries in op Maria Milatz, Zwols feministe van het eerste uur. Johan Teunis belicht in ”(On)zichtbaar Zwolle Uitgelicht” over geheimzinnige emaillen schildjes aan Zwolse woonhuizen en Saskia Zwiers is in ”Uit het Drostenhuis” een nog groter mysterie op het spoor. Steven ten Veen schrijft over de Zwolse vierling die 80 jaar geleden het levenslicht zag. Tenslotte neemt Wim Coster in een in memoriam afscheid van ons zeer gewaardeerde oud-redactielid Menno van der Laan.