Op zondag 26 november verzamelden een groot aantal gasten en leden van de ZHV zich in Odeon voor de vering van het 40-jarig jubileum van de Zwolse Historische Vereniging. Voorzitter Henja van Nieukerken opende de feestelijke bijeenkomst. Het programma werd ingevuld door JanPieter Boudens, die door middel van bijzondere teksten de gasten aankondigde, die door Steven ten Veen werden geïntervieuwd.  Steven ten Veen presenteerde het praatprogramma ”Steevast op zondag”, geïnspireerd op het succesvolle  praatprogramma uit de jaren ’80 en ’90.  Aan bod kwamen bekende Zwollenaren, zoals Gait Rigter, Wim Coster, Hein Spanjaard en Cees Meijntjes.

Aan het eind van de bijeenkomst werd een speciaal jubileumnummer van het Zwols Historisch Tijdschrift aangeboden aan wethouder Monique Schuttenbeld. die de leden van de ZHV feliciteerde met het jubileum. De bijeenkomst werd afgesloten met een gezellige nazit in de foyer van Odeon.