Restauratie, herbestemming en toekomst Koestraat 10, 12, 14

Op vrijdag 24 maart bent u van harte welkom bij de volgende avond in de reeks ‘Verhalen over Zwolle’. Tijdens deze avonden nemen we u mee in de bijzondere geschiedenis van de stadsmuur en de daaraan gebouwde panden aan de Koestraat.

Stadspaleis aan de stadsmuur

Koestraat 10-14 kent een fascinerende bouwgeschiedenis die door bouwhistorisch onderzoek is blootgelegd. De huizen zijn oorspronkelijk tegen de middeleeuwse stadsmuur gebouwd en in de loop der eeuwen tot ware stadspaleizen uitgegroeid. Na restauratie krijgen de panden nu een nieuwe functie als woonzorglocatie. Op deze avond neemt bouwhistoricus Peter Boer u mee in de highligts en bijzondere vondsten over de bouwgeschiedenis van de panden en gaat hij dieper in op het verhaal van de hier gelegen stadsmuur. Architect Pieter Diks vertelt over de restauratie, de Nieuwe functie en de manier waarop de historische waarde van de eeuwenoude panden daarbij behouden blijft.

Muziek

De muziek wordt verzorgd door studenten Marleen Rodijk (zang) en Thomas Hagemeijer (gitaar) van de Jazz & Pop opleiding van van het ArtEZ conservatorium. Hun nummers variëren tussen Engelstalige pop en Nederlandse kleinkunst.

Datum: vrijdag 24 maart 2023

Locatie: Van der Velde in de Broeren, achter de Broeren 1-3

Aanvang: 20.00 uur, Inloop vanaf 19.30 uur.  De toegang is gratis, consumpties zijn voor eigen rekening. Een vrijwillige bijdrage voor de organisatie van de lezingen wordt op prijs gesteld.

Aanmelden: u kunt zich aanmelden door een email te sturen naar communicatie@vanderveldeindebroeren.nl graag met vermelding van welke lezing, datum en hoeveel personen.

De organisatie van deze avond is in handen van de afdeling Erfgoed van de gemeente Zwolle en het Zwols Architectuur Podium. Deze avond wordt u aangeboden door het Erfgoedplatform Zwolle.