Digitale goudmijn

Tijd voor goed nieuws. Sinds deze week is een groot aantal afleveringen van het Zwols Historisch Tijdschrift toegevoegd aan de digitaal te raadplegen afleveringen op de website van de Zwolse Historische Vereniging. Ga daarvoor naar het menu ‘Tijdschriften’. U kunt zoeken op jaar en op aflevering, maar ook op woord of woorden. Dat betekent dat nu meer dan tachtig procent van de afleveringen toegankelijk zijn. Een ware goudmijn voor iedereen die geïnteresseerd is in de geschiedenis van Zwolle.

De Grote Zwolle Quiz 2020 komt eraan

Nog meer goed nieuws. Ook in 2020 organiseert de Zwolse Historische Vereniging weer de Grote Zwolle Quiz. Noteer alvast de datum: 4 februari 2020. U kunt zich aanmelden direct na verschijning van nummer 3 van het Zwols Historisch Tijdschrift (eind november). Op hetzelfde moment vindt u ook op de website en Facebook van onze vereniging informatie over de aanmelding. Wie wil oefenen voor de Grote Zwolle Quiz kan nu al gaan oefenen. Alle vragen van de quiz van 2018 staan op de website en de komende weken volgen ook de vragen van de quiz van 2019.