Results

#1. Op het Zwolse oorlogsmonument in het Ter Pelkwijkpark prijken de regels: “Gedenkt het leed, maar niet om stil te staan Gedenkt de schande, maar om voort te gaan” Van wie zijn deze dichtregels afkomstig?

#2. In de Middeleeuwen waren de zogenoemde ‘mommeriën’ ook in Zwolle een populair vermaak. Wat hielden deze mommeriën in?

#3. In 1895 brachten de jonge koningin Wilhelmina en koningin-regentes Emma een bezoek aan Zwolle. Bij deze gelegenheid werd een Zwolse inwoonster benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje Nassau. Zij was de eerste vrouw in ons land die deze hoge onderscheiding ontving. Wie was zij?

#4. Kruiden- en specerijenproducent Euroma komt na ruim 70 jaar weer terug naar Zwolle. Hoe heette het bedrijf toen het uit Zwolle vertrok?

#5. De nieuwbouw van de Primark op de Melkmarkt heeft in het metselwerk een verwijzing naar uitgeverij Tijl die op deze plek gevestigd was. Welke verwijzing is dat?

#6. Tussen het Veeralleekwartier en de A28 is een nieuw buurtje verrezen. Wat is de naam van deze buurt?

#7. Waar staat de Gouden Vredesduif van Marthe Röling?

#8. In Westenholte is een park aangelegd bij de Voorsterweg en de Rozenweg. Hoe heet dit park?

#9. In 1978 werd de voetbalclub De Hanenrick opgericht. Onder welke naam voetbalde de club vanaf 1986?

#10. Waar bevindt zich dit tegeltableau?

Bekijk resultaat