Column van de voorzitter

Door 5 oktober 2020Nieuws

4 oktober 2020

Beste leden,

Het was al spijtig u te moeten berichten dat in april jl. en voorlopig nog steeds, de Algemene Leden Vergadering niet door ging/gaat. U vindt wel op onze site alle relevante stukken.

Nu ook nog uitgesteld: een Verhaal over Zwolle in de jaren 60  “De driften van de Babyboomers” verteld door onze Jan van de Wetering en muzikaal omlijst door de Zwolse band “Om de Hoek” op 2 okt. jl. Zo jammer! We hadden met gemak een volle bak gehaald daar in Waanders in de Broeren! Maar er mogen nu maar 30 gasten in. Minus de aftrek van personeel WidB, spreker en band, komt dat neer op cc.20! Nou dat zet geen zoden aan de dijk! De tot voor kort toegestane limiet van 50 gasten haalden we snel. Helaas! Niet meer mogelijk! U, snelle aanmelders, kregen via WidB bericht daarvan. Het ziet er niet naar uit dat we dit jaar nog een Verhaal over Zwolle kunnen vertellen. Maar weest u ervan overtuigd dat, zodra het mag, we u weer een prachtige avond aanbieden.

Gelukkig hebben we Het Zwols Historisch Tijdschrift nog! Dat gewoon bij u in de brievenbus valt. Nummer 3 binnenkort. Helaas moeten we ook de geplande publieke presentatie daarvan afzeggen door corona. Het zijn onzekere tijden. We plannen van alles maar dat mag dan weer niet doorgaan. Reden te meer om ons Zwols Historisch Tijdschrift op uw gemak thuis te lezen en onze website te bekijken! Prachtige verhalen, filmpjes, foto’s!

We zien elkaar dan voorlopig niet “van aangezicht tot aangezicht” en gezellig kletsend dichtbij, maar we blijven onze passie voor de Zwolse historie delen!

Hartelijke groet en blijf alstublieft gezond!

Henja van Nieukerken,

Voorzitter Zwolse Historische Vereniging