Een muzikale blik op herdenken en vieren

Harmonieorkest De Bazuin geeft op zaterdag 22 april een bijzonder Bevrijdingsconcert in Academiehuis de Grote Kerk Zwolle. Via een speciaal gemaakte film – de rode draad van de avond – wordt het publiek meegenomen in de angst van oorlog, de hoop op vrijheid en het vieren van deze vrijheid. 78 jaar na de Tweede Wereldoorlog, maar nog altijd actueel!

De Bazuin speelt op dit concert niet alleen: ook stadsdichter Bauke Vermaas, zangeres Toos Ligtenberg, zanggroep Double Four en violist Jeroen Bijlsma (De Vuurvogel) werken mee aan het Bevrijdingsconcert. Ook worden gedichten tentoongesteld van basisscholieren uit Zwolle; de stadsdichter zal het winnende gedicht voorlezen.

Het concert start om 20.00 uur, de kerk is open vanaf 19.30 uur. Kaarten zijn via deze link te koop.

Locatie: Academiehuis Zwolle
Adres: Grote Markt 18, Zwolle
Datum: 22 april 2023
Tijd: 20.00 – 22.00 uur (inloop 19.30)