Vertellen over de oorlog in Historisch Centrum Overijssel op 8 april 2019

Door 24 maart 2019Agenda en nieuws

In 2020 is het 75 jaar geleden dat Nederland, en dus ook Overijssel, is bevrijd van de Duitse bezetter. Een bijzonder lustrum waaraan in Overijssel veel aandacht geschonken zal worden. In aanloop naar 2020 zoeken RTV Oost en Historisch Centrum Overijssel naar verhalen en materialen over de Tweede Wereldoorlog in Overijssel.

WO2 Café
Tijdens een tour in april langs vijftien Overijsselse bibliotheken en instellingen is iedereen die een oorlogsverhaal te vertellen heeft van harte uitgenodigd om langs te komen. Op 8 april 2019 is Historisch Centrum Zwolle aan de beurt. U kunt foto’s, voorwerpen en documenten over de oorlog en bevrijding meenemen voor een lunchbijeenkomst in het WO2 Café van Historisch Centrum Overijssel aan de Van Wevelinkhovenstraat te Zwolle. Op deze locatie zullen oorlogskenners helpen de verhalen en objecten te beoordelen. Een selectie van de verhalen wordt in het jubileumjaar 2020 openbaar gemaakt via diverse kanalen waaronder het cultuurhistorische platform MijnStadMijnDorp.

Heeft u een verhaal?
U bent op 8 april van harte uitgenodigd in het WO2 Café in Historisch Centrum Overijssel te Zwolle, van 12.00 tot 14.00 uur. Kom onder het genot van een broodje uw verhaal vertellen of de objecten laten zien die met de Tweede Wereldoorlog te maken hebben.