In de nieuwste aflevering van het Zwols Historisch Tijdschrift schrijft Jan Gullikers het hoofdartikel over de geschiedenis van de Rijks HBS, de voorloper van de huidige Van der Capellen Scholengemeenschap aan de Bagijnesingel. De Rijks HBS werd 150 jaar geleden opgericht. Andere artikelen in deze aflevering zijn: Ingrid Petit schrijft in het artikel Selma over de expositie in de synagoge, gewijd aan de joodse Selma Wijnberg, die als een van de weinigen Sobidor overleefde. Frank Inklaar zet in zijn artikel Hanzestad Zwolle vraagtekens bij het gebruik van de Hanze als merknaam, terwijl er in onze stad maar bitter weinig herinnert aan de Hanze van weleer. Jan van de Wetering ging met de redactie op reis naar Frankrijk om de weer opgespoorde kaak van Thomas a Kempis te bezichtigen. De gebroeders Banck beschrijven de geschiedenis van de Zwolse bloemisterij Krajenbelt en Koldewee. Wim Coster ten slotte vertelt over zijn recent verschenen boek over de geschiedenis van Zwollerkerspel.

U kunt het tijdschrift kopen in de boekhandel, maar u kunt natuurlijk ook voor slecht € 25 lid worden van de Zwolse Historische Vereniging. Dan krijgt u vier afleveringen per jaar voor niets.